Śledzenie boomu budowy fabryk baterii do pojazdów elektrycznych w Ameryce Północnej

Śledzenie boomu budowy fabryk baterii do pojazdów elektrycznych w Ameryce Północnej

Rozkwit Budowy Fabryk Akumulatorów do Pojazdów Elektrycznych w Ameryce Północnej

Produkcja akumulatorów do pojazdów elektrycznych zaczęła się powoli rozwijać podczas pandemii COVID-19, ale szybko przerodziła się w prawdziwy boom. W 2019 roku w Stanach Zjednoczonych działały tylko dwie fabryki akumulatorów, a kolejne dwie były w budowie. Obecnie, w USA, liczba planowanych, budowanych lub działających fabryk wzrosła do około 34.

Ustawa o Redukcji Inflacji (IRA), podpisana przez byłego prezydenta USA Joe Bidena 16 sierpnia 2022 roku, nie była początkowym impulsem dla przenoszenia produkcji akumulatorów z zagranicy do USA, ale znacząco przyspieszyła ten trend. Prawie dwa i pół roku później nadal śledzimy jego skutki, nawet jeśli los IRA jest obecnie niepewny. Prezydent Donald Trump w styczniu 2025 roku zarządził zamrożenie środków IRA, ale wiele funduszy już trafiło do producentów, co nie powstrzymało ogromnych prywatnych inwestycji w czystą energię.

Inwestycje Wspierane Przez Ustawę o Redukcji Inflacji

Inwestycje w produkcję akumulatorów na terenie USA napędzane są przez szereg zachęt przewidzianych w IRA. Celem jest zerwanie z zależnością od Chin w zakresie akumulatorów oraz osiągnięcie sprzedaży pojazdów elektrycznych lub hybrydowych na poziomie 50% do 2030 roku. W ramach IRA pojazdy mogą kwalifikować się do pełnej ulgi podatkowej na pojazdy elektryczne w wysokości 7 500 dolarów, jeśli spełniają określone kryteria dotyczące pochodzenia i produkcji części akumulatorów.

Ustawa wymaga, by w 2024 roku 60% wartości komponentów baterii było produkowane lub montowane w Ameryce Północnej, by uzyskać połowę ulgi podatkowej w wysokości 3 750 dolarów. Ten procent będzie wzrastał do 100% do 2029 roku. Drugą połowę ulgi można uzyskać, jeśli 50% wartości materiałów kluczowych będzie pozyskiwane z USA lub kraju, z którym Stany Zjednoczone mają umowę o wolnym handlu, z podwyższeniem tego progu w kolejnych latach.

Planowane lub Działające Fabryki Producentów Samochodów

Szereg producentów samochodów i firm z branży akumulatorowej, zarówno krajowych, jak i zagranicznych, zobowiązało się do produkcji akumulatorów w Ameryce Północnej przed 2030 rokiem. TechCrunch opracował mapę pokazującą lokalizację każdej fabryki oraz podstawowe informacje, takie jak planowane moce produkcyjne.

BMW

W październiku 2022 roku BMW ogłosiło inwestycję o wartości 1,7 miliarda dolarów, mającą na celu przygotowanie fabryki w Spartanburgu w Karolinie Południowej do produkcji pojazdów elektrycznych.

Ford

W 2021 roku Ford utworzył wspólne przedsięwzięcie z południowokoreańskim producentem akumulatorów SK On, które ma na celu budowę trzech fabryk akumulatorów w Stanach Zjednoczonych.

Tesla

Od rozpoczęcia produkcji w Gigafactory Nevada w 2017 roku Tesla wyprodukowała miliony akumulatorów o rocznej pojemności 39 GWh, a w 2023 roku ogłosiła dalsze inwestycje mające na celu zwiększenie produkcji.

Fabryki Budowane przez Producentów Akumulatorów

AESC

AESC, japoński producent technologii akumulatorowych, obiecał zbudować trzy fabryki w USA do końca dekady, z czego jedna już działa w Tennessee.

LG Energy Solution

LG Energy Solution, południowokoreańska firma produkująca akumulatory, dostarcza swoje produkty do takich firm jak Tesla i Toyota, mając liczne wspólne przedsięwzięcia na budowę nowych fabryk w Ameryce Północnej.

Inwestycje w produkcję akumulatorów w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie zmieniają się dynamicznie, stąd TechCrunch rozpoczął monitorowanie tych zobowiązań.

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *