Bird redukuje 120 stanowisk w ramach 'strategicznego dostosowania'

Bird redukuje 120 stanowisk w ramach 'strategicznego dostosowania’

Bird ogłasza zwolnienia w ramach strategicznej reorganizacji

Holenderska firma Bird, wcześniej znana jako MessageBird, zdecydowała się na redukcję 120 etatów, co stanowi około jednej trzeciej całego personelu. Firma z siedzibą w Amsterdamie planuje zreorganizować swoją działalność globalną w dobie dynamicznego rozwoju sztucznej inteligencji. Informacje te zostały potwierdzone przez Bird po wcześniejszym doniesieniu mediów, że pracownicy dotknięci tą decyzją zostali poinformowani w piątek.

Seria wcześniejszych cięć i obecne wyzwania

To kolejna fala zwolnień po tym, jak rok wcześniej firma Bird zakończyła współpracę z 90 pracownikami po dokonaniu rebrandingu. W tamtym czasie startup obniżył też ceny, starając się konkurować z firmami takimi jak Twilio, Klaviyo czy Attentive. Bird oferuje rozwiązania CRM dla obsługi klienta, sprzedaży i marketingu za pośrednictwem takich kanałów jak e-mail, SMS oraz WhatsApp.

Powody decyzji i reakcja firmy

Założyciel i dyrektor generalny Bird, Robert Vis, potwierdził, że na zmianach najbardziej ucierpieli pracownicy z Europy. W oświadczeniu przesłanym do TechCrunch stwierdził, że chociaż firma została założona w Amsterdamie, jej obecność w Amerykach i Azji znacząco wzrosła. Reorganizacja pozwoli skupić zespoły bliżej klientów, co umożliwi lepszą obsługę w ich strefach czasowych oraz uwzględnieniu lokalnych uwarunkowań kulturowych.

Wpływ sztucznej inteligencji i przyszłość firmy

Choć Vis podkreślił, że decyzja o redukcji zatrudnienia nie była związana z potrzebą oszczędności, zauważono, że wdrażanie rozwiązań opartych na sztucznej inteligencji przyczyniło się do zmniejszenia zapotrzebowania na niektóre role. W podobny sposób ucierpiały także inne firmy, takie jak Sprinklr, Workday czy Okta. Vis dodał, że te zmiany mają na celu przywrócenie firmie elastyczności i koncentracji, które były kluczowe na początku jej działalności, gdy rozwijała się jako jeden z największych dostawców rozwiązań komunikacyjnych dla biznesu.

Wsparcie dla pracowników i dotychczasowe inwestycje

Firma zapewniła, że zwolnieni pracownicy otrzymają pełne wsparcie w procesie przejściowym, choć nie podano szczegółów dotyczących pakietu odpraw. W 2021 roku Bird pozyskał 800 milionów dolarów w ramach rozszerzenia rundy finansowania Series C, z udziałem Tiger Global, Eurazeo i Owl Rock, co nastąpiło po wcześniejszej rundzie, która wyceniała firmę na 3 miliardy dolarów. W tym samym roku startup przejął platformę marketingu e-mailowego SparkPost za 600 milionów dolarów.

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *