Pasażerowie rozbitego samolotu w Toronto otrzymają po 30 000 dolarów.

Pasażerowie rozbitego samolotu w Toronto otrzymają po 30 000 dolarów.

Pasażerowie samolotu, który rozbił się w Toronto, otrzymają 30 000 USD

Delta Air Lines zaproponowało każdemu z pasażerów samolotu, który awaryjnie wylądował w Toronto, kwotę 30 000 USD (około 23 792 GBP). Dzięki Bogu, wszyscy obecni na pokładzie przeżyli incydent. Maszyna, lądując na kanadyjskim lotnisku, zeszła z pasa startowego, płonąc, po czym przewróciła się do góry nogami. Niemal wszyscy pasażerowie bez szwanku wyszli z tego zdarzenia.

Przyczyny wypadku

Aktualnie nie są znane dokładne przyczyny tego zdarzenia, jednak trwa śledztwo w tej sprawie. Na pokładzie znajdowało się 76 pasażerów i cztery osoby załogi, a lot pochodził z Minneapolis w USA, zanim doszło do awaryjnego lądowania w Kanadzie.

Bezwarunkowa oferta finansowa

Rzecznik Delta zaznaczył, że oferta finansowa nie jest związana z żadnymi dodatkowymi warunkami i nie wpływa na prawa klientów. Zgodnie z adwokatem Vincentem Genovą z torontońskiej kancelarii prawnej Rochon Genova, która reprezentuje niektórych pasażerów w tej sprawie, 30 000 USD to wstępna pomoc finansowa, mająca na celu złagodzenie bieżących problemów finansowych poszkodowanych. W przyszłych rozliczeniach finansowych kwota ta może zostać odjęta od końcowych odszkodowań.

Szybka reakcja załogi

Posiłki przybyły szybko na miejsce wypadku, a załoga samolotu oraz służby ratunkowe otrzymały pochwały za sprawne działanie. Dzięki właściwościom bezpieczeństwa samolotu udało się uniknąć ofiar śmiertelnych. Delta zaznaczyła, że wszyscy pasażerowie hospitalizowani zaraz po zdarzeniu zostali już wypuszczeni do domu.

Śledztwo i wcześniejsze przypadki

Rejestratory głosu z kokpitu i dane z lotu zostały odzyskane. Śledztwo prowadzi kanadyjska Rada Bezpieczeństwa Transportu, wspierana przez śledczych z USA. Warto przypomnieć, że wcześniej, w 2013 roku, Asiana Airlines zaoferowała podobne wstępne odszkodowanie w wysokości 10 000 USD dla pasażerów swojego samolotu, który rozbił się w San Francisco.

Oprócz tego, już w zeszłym roku Alaska Airlines zapewniła swoim pasażerom odszkodowanie w wysokości 1 500 USD po wypadku podczas lotu z Portland, gdy doszło do wybuchu środka zamykającego drzwi w trakcie lotu.

Pomoc w trudnych chwilach

Pomoc, jaką zaoferowała Delta, ma na celu złagodzenie skutków stresu i problemów finansowych związanych z wypadkiem. Firma niezmiennie podkreśla, że priorytetem jest bezpieczeństwo klientów. Przedstawiciel linii, Ed Bastian, oświadczył dla CBS News, że załoga samolotu spisała się na medal, ale takie zachowanie jest oczekiwane, ponieważ „bezpieczeństwo jest zakorzenione w naszym systemie”.

Choć udało się uniknąć ofiar śmiertelnych, zdarzenie to jest czwartym większym incydentem lotniczym w Ameryce Północnej w ciągu zaledwie trzech tygodni. Niezależnie jednak od obecnych wydarzeń, eksperci podtrzymują tezę, że podróże lotnicze pozostają najbezpieczniejszą formą transportu.

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *