„`html
Początkowe Projekty Kontrolera Apple Vision Pro Budzą Kontrowersje
Niedawno opublikowany patent ujawnia nieoczekiwany projekt kontrolera Apple Vision Pro, który swoim kształtem przypomina kijek, co budzi niepokój w niektórych kręgach.
Nowe spojrzenie na projekt Apple
Apple, znane z przełamywania schematów w swoim podejściu do projektowania, czasami zaskakuje innowacyjnymi pomysłami. Na przykład iPhone stał się ikoną innowacji, podczas gdy Vision Pro za 3500 dolarów, choć imponujący, jest bardziej praktyczny niż rewolucyjny. Z kolei nowy patent na kontroler w kształcie kija wywołał wątpliwości co do jego zastosowania. Projekt ten przypomina wyglądem popularne urządzenie gimnastyczne, takie jak Shake Weight.
Przyszłość urządzeń peryferyjnych
Patent, nazwany „Handheld Input Device”, datowany jest na 2023 rok, ale Urząd Patentów i Znaków Towarowych USA opublikował go dopiero w zeszły czwartek. Cały system zakłada wykorzystanie urządzenia noszonego na głowie oraz ręcznego kontrolera do sterowania urządzeniem elektronicznym. Patent zakłada użycie diod LED podczerwieni do śledzenia ruchów kontrolera. Ponadto pasek kontrolera ma możliwość integracji z czujnikami ruchu lub haptyką.
Innowacyjne podejście do kontroli
Dla fanów patentów to rodzaj innowacji, którego można się spodziewać po firmie Apple. Niemniej jednak, projekt ten różni się od typowych kontrolerów VR, gdyż na rysunkach nie ma wyraźnie zaznaczonych przycisków. Standardowe kontrolery VR, takie jak te od Meta Quest czy HTC Vive, posiadają joysticki, spusty oraz przyciski dla każdej ręki. Z kolei kontroler Apple posiadać będzie akcelerometr i inne czujniki do wykrywania ruchów, takich jak obroty, pisanie lub „machanie”.
Śledzenie nowych trendów
Chociaż kontroler nie musi być ograniczony wyłącznie do VR, co Apple opisało jako „okulary, gogle lub hełm”, jego zastosowanie może obejmować współpracę z różnymi urządzeniami, jak monitory, laptopy czy tablety. Chociaż stylusy, takie jak Apple Pencil z czujnikami głębokości, są popularne, kontroler ten może nie znaleźć wielu zastosowań poza prostymi czynnościami, jak wskazywanie czy wstrząsanie, zwłaszcza że większość gier VR wymaga bardziej złożonych komend w postaci przycisków.
Apple i przyszłość kontrolerów VR
Kontroler wydaje się być bardziej zbliżony do Apple Pencil niż typowego urządzenia do gier. Niektóre ilustracje ukazują również końcówkę przypominającą ołówek, co sugeruje potencjalne zastosowania artystyczne. Patent wspomina również możliwość użycia ruchów paska do interakcji z wirtualnymi obiektami w grach wideo lub do regulacji ustawień urządzenia noszonego na głowie.
Jednak obecne możliwości śledzenia ruchów w Vision Pro eliminują potrzebę posiadania takiego kontrolera. Problemem pozostaje ograniczona liczba dostępnych gestów i brak wsparcia interaktywnych treści, takich jak „Marvel’s What If…?”. Chociaż plotki sugerują, że Apple może współpracować z Sony, aby umożliwić współpracę z kontrolerami PSVR2, przyszłość gier na Vision Pro wciąż pozostaje niepewna.
„`