Podsumowanie dla Cruise: dlaczego liczba przejechanych mil testowych pojazdów autonomicznych spadła o 50%

Podsumowanie dla Cruise: dlaczego liczba przejechanych mil testowych pojazdów autonomicznych spadła o 50%

Powrót do Centrum Ruchu z TechCrunch Mobility

Witamy ponownie w TechCrunch Mobility — Twoim centrum wiadomości i analiz dotyczących przyszłości transportu. Zapisz się za darmo, klikając TechCrunch Mobility!

Spodziewaliśmy się tego dnia: Cruise, przynajmniej jako firma oferująca robotaksówki, została zakończona. General Motors zakończył przejęcie GM Cruise Holdings LLC, czyniąc Cruise w pełni zależnym od GM.

Zmiany w Pracownicach i Przyszłe Projekty

Główna zmiana to redukcja etatów o 50%, co obejmuje około 1000 pracowników. W kolejnym etapie GM zintegrowuje pozostałych pracowników, by pracowali nad ulepszeniem systemów wspomagania kierowcy.

Istnieje wiele pytań dotyczących tego, czy GM zachowa pozostały talent kadrowy, zwłaszcza inżynierów. Czy przełoży się to na ulepszony system wspomagania kierowcy, znany jako Super Cruise, oraz na rozwój pojazdów autonomicznych?

Nie jestem pewien, czy integracja kadry lojalnej wobec współzałożyciela Cruise, Kyle’a Vogta, odniesie sukces. Jednak bywałem w błędzie wcześniej.

Inne Kwestie i Wyzwania

Przez lata rozmawiałem z wieloma inżynierami Cruise, którzy wierzyli w misję pojazdów autonomicznych i byli szczęśliwi, że mogą pracować nad jej realizacją. Dla obecnych i byłych pracowników Cruise — proszę o kontakt, chętnie porozmawiam o początkach firmy. Skontaktuj się ze mną na kirsten.korosec@techcrunch.com.

Pogłoski i Projekty

Pomysły Cruise na Przywrócenie Usług

Niektóre źródła z Cruise wspomniały o planach na ponowne uruchomienie usług robotaksówek. Jednym z projektów miał być „Project Rhino”, który miał zwiększyć widoczność samochodów. Plany te były reakcją na incydent z 2023 roku, w którym pieszy został potrącony przez pojazd kierowany przez człowieka, a następnie przeciągnięty przez robotaksówkę Cruise.

Najnowsze transakcje i innowacje

W tym tygodniu mamy wiele umów i innowacji, o których warto wspomnieć.

Nowe Partnerstwa i Inwestycje

Applied Intuition ogłosiło przejęcie EpiSys Science Inc., firmy rozwijającej oprogramowanie dla autonomii w sektorze bezpieczeństwa narodowego.

GenLogs, startup oferujący oprogramowanie do analizy frachtu, zebrał 14,6 mln dol. w ramach finansowania Serii A, a Presto, startup opracowujący usługi podobne do Stripe dla ładowania EV, zdobył 15 mln dol. w rundzie finansowania prowadzonej przez Union Square Ventures.

W czytanym i inne ciekawostki

ADAS i Tesla

Ostatnio pisaliśmy o wynikach finansowych Tesli, a Sean O’Kane przypomniał o obietnicach Elona Muska dotyczących Full Self-Driving oraz potrzebie aktualizacji sprzętu dla niektórych pojazdów firmy.

Pojazdy autonomiczne

Kolejne statystyki z Kalifornijskiego Departamentu Pojazdów Mechanicznych pokazują 50% spadek przebiegu testów pojazdów autonomicznych, częściowo z powodu zakończenia działalności Cruise.

Waymo pojawiło się na aplikacji Uber w Austin, co zwiastuje przyszłe operacje robotaksówek.

Pojazdy Elektryczne

Na Chicago Auto Show pokazano nowe modele EV, w tym nowy Jeep Wagoneer S marki Stellantis.

Ford ujawnił, że jego dział EV zanotował stratę 5 mld dol. w 2024 r., a także podkreślił znaczenie taryf w strategii CEO Jima Farleya.

Przejazdy z aplikacji i ekonomia gigów

Lyft podjęło współpracę z AI startupem Anthropic, aby stworzyć asystenta AI do obsługi zgłoszeń serwisowych zarówno dla pasażerów, jak i kierowców.

Wrażenia z nowego pojazdu

Rebecca Bellan podzieliła się swoimi wrażeniami z jazdy Kia Niro 2024. Chociaż samochód jest zwinny, spotkała się z problemami z wydajnością baterii i rozmieszczeniem przycisków.

To przykłady tego, co testujemy — czy to pojazdy elektryczne, hybrydowe, rowery elektryczne czy autonomiczne pojazdy.

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *